4 Nisan 2015 Cumartesi

Deraliye Restoran Ottoman Palace Cuisine


 
Kanguruların harika etkinliği sayesinde tanıştığım bir mekan oldu Deraliye Restoran.Osmanlı mutfağına gönül vermiş ve bu nedenle işini en iyi şekilde yapmaya çalışan ve bunun hakkını veren yerlerden biri Deraliye.İşletmede Necati bey harika sohbeti ve derin bilgisiyle bizlere inanılmaz bilgiler verdi o gece.Serviste Mehmet bey hızlı ve nazikliğiyle yemeğimizi sundu bize.Ve tabi derin Osmanlı mutfağı bilgisi ile Habip Usta Kanuni Sultan Süleyman dönemindeki yemekleri günümüze uyarlayıp bizlere sundu.

  

                                            
                           BAŞLANGIÇTA

  Hilbeş tahin ve çeşitli baharatlarla hazırlanmış nohut ezmesi ki ben nohut sevmediğim için yiyemedim ama gelen yorumlar başarılı olduğunu söylendi.Daha sonra Vişneli yaprak dolma geldi.Lezzeti bol farklı bi lezzet.Fava ilk defa yedim ve o da harikaydı.Ama asıl bomba benim tadımda :) Ballı Gemici Böreği böle bir börek yok arkadaşım :).Başlangıç yemeğimizin en sonuncusu ise Ispanaklı Piruhi ıspanak ve çeşitli peynirlerle doldurulmuş el açması yufka.Ama bunlardan önce ilk sofraya gelen dinlendirilmiş Nar çiceği şerbeti ve çok hoş bir içimi ve tadı var.Yani anlıyacağınız başlangıç çok iddalı ve lezzetliydi.

                                                                                                        
ANA YEMEKLER

 
Mutan Cana güveçte kuzu eti,kayısı,arpacık soğan,kırmızı üzüm,bal ve badem.Acıkcası benim ağız tadıma uygun değildi.Ama kıvamı içindeki etin pişimi gerçekten başarılıydı.Ve daha sonra Kaz kebabı geldi.Yufka bohçası içerisinde pilav ve özel sosla sunulan kaz eti.Bu ağız tadıma uygundu :) Ve lezzeti güzeldi.Şunu belirtmek isterim Osmanlı yemekleri güzel kilo aldırır :).

                             TATLILAR

  Ah benim gönlümün sultanı tatlılar :).Ama o akşamki tatlıları çok sevemedim.Güzeldi ama beni kesmedi.Bunun sebebi benim çok tatlı yememden kaynaklı olabilir :).İlla içimi bayıcak şeyler olmalı hafif tatlı bana göre değil azizim :).Tatdığımız tatlılar il olarak Levzine toz şekerli badem helvası sonra ise Gül şerbetinde sakızlı su muhallebesi,badem,antep fıstığı,mevsim meyvelerinden oluşan şerbetimiz geldi.

                                 


O akşam gerçekten her şey kusursuzdu.Yemekler,sunum,servis.konukseverlik,hoş sohbet.Yemeğimize ayrıca bitti artık ayrılma vakti derken hediyemiz geldi.Akik taşı hediye eden isletme sahibi Necati Bey
bize bunun hikayesinide anlattı.Osmanlı dönemine ait dış kirası anlamına gelen hediyeler verilirmiş.Yemeğe davet edilen misafirlere hediyeler sunulurmus.Ev sahibine bereket,huzur ,hoş sohbet getirdiği gerekçesiyle kendi bütcesine uygun altın ya da para verirlermiş.Bence inanılmaz hoş bir gelenek.İşte böle canlarım.Gerçekten güzel bir Osmanlı yemekleri ve döneme ait anıları anlatıcak,hoş sohbete ihtiyacı olanlar için adres Deraliye Restoran.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder